Vis enkelt innlegg
Gammel 07-10-10, 08:18   #19
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [agenten spriter opp FP]Spiser du halvfabrikat?

Siden jeg er ganske mye dårlig for tiden, så ble det forleden svelget en middels kamel mothårs og noen Toro-gryter ble innkjøpt.

Blant annet "amerikansk gryte". Hvor man skulle spare den tiden er mer enn jeg kan begripe? Man skal steke kjøttdeigen (5 minutter) ha i grytepulveret + vann og koke i minst 20 minutter. I tillegg smakte det melaktig og ett eller annet merkelig og jeg fikk vondt i hodet av det. Jeg lager en fullverdig middag på under halvtimen, altså.

Å lage en tomatisert gryte med ris (feks Uncle Bens grove ris eller byggris, den tar bare 10-15 minutter) ta mindre tid og inneholder hverken mel eller noe man får vondt i hodet av. I tillegg var jo den gryten dyrere enn en boks med hermetiske tomater, litt ris og mais. (salt, pepper, sukker, paprika var vel ca de krydderne som skulle oppi).

Ingen penger spart, ingen tid spart, jeg tror noen lurer noen.

Jeg har satt foten ned for Toro, for jeg synes det smaker dritt og jeg orker ikke hodepinen, så nå er det frossen Findus og lignende det går i når jeg ikke greier å lage mat. Ergo kunne toåringen lage middag i går, hun rørte i gryten til det var tint.

Det eneste av halvfabrikata her i huset er tacokrydder, samt bokser med tomater, kjøttboller, mais og sånn. Og frosne grønnsaker og bær.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat