Vis enkelt innlegg
Gammel 21-12-10, 19:12   #532
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.793
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Filmer sett i 2010

1. The Proposal. Likte denne godt, litt hjernedød underholdning.
2. Harry Potter Halvblodsprinsen. Den dårligste Harry Potter filmen til nå.
3. Inglourious Basterds. Oioi, litt av en film. Jeg likte den veldig godt!
4. Indiana Jones Krystallhodeskallens rike.
5. Burn after reading. Kul film! Vi lo masse.
6. Australia. En del klisjeer, men jeg synes den var verd å se.
7. The Hangover. Neppe en ti-på-topp film, men så absolutt morsom og nok en film i kategorien hjernedød underholdning.
8. Million Dollar Baby. Jeg skjønner hvorfor denne fikk Oskar. Veldig, veldig bra.
9. Upperdog. Noe av det beste jeg har sett av norsk film.
10. Anne Franks dagbok. Har faktisk aldri lest boka så det var fint å se filmen (nyfilmatisering fra 2009). Sterk histore.
11. The boat that rocked. Britisk komedie med bl.a. Rhys Ifans og Philip Seymour Hoffman. Jeg elsker britiske komedier, men ble litt skuffet her.
12. The Ugly Truth. Nok en hjernedød underholdningsfilm. Var lovende i starten, men tapte seg mot slutten. Liker Katherine Heigl og Gerard Butler er definitivt ikke til å forakte han heller.
13. Uro. Jeg er generelt ikke noen stor fan av norsk film, og er så lei av at Cleve Broch, Hennie og Dahl Torp tydeligvis må være med i alle filmer som finnes (tror det var en viktig grunn til at jeg likte Upperdog så godt, ingen av dem var med ). Men mannen ville gjerne se denne, og jeg ble faktisk positivt overrasket, den var ikke så verst altså.
14. Hekta på deg. For noe tullete vas altså, fatter ikke at jeg så filmen ferdig.
15. Luftslottet som sprengtes. Helt ok, men siden den tredje boka var den kjedeligste, så ble også dette den dårligste filmen.
16. Bienes Hemmelige liv. Nydelig og rørende film. Jeg likte boka veldig godt og filmen var tro mot boka.
17. Julie & Julia. Koselig og fengende film. Historien er strengt tatt syltynn, men Julia Child er så fascinerende at filmen blir veldig bra. Også *liker* jeg Meryl Streep.
18. Marley & me. Dette var strengt tatt lamme greier, men jeg er tragisk lettrørt når det gjelder dyr så det berger filmen fra slakt fra min side.
19. Couples retreat. Jeg lo så trårene spratt enkelte steder og kjeda meg andre steder. Veldig grei som tidtrøyte.
20. The Bounty Hunter. Grei film. Koselig å se film på kino for en gangs skyld.
21. Operasjon froskeegg. Frøkna likte den veldig godt, jeg halvsov meg gjennom hele filmen, men veldig koselig med jentetur til byen og kinobesøk.
22. The Reader. Mannen kjedet seg og syntes den var langtekkelig. Jeg elsket den. Rett og slett.
23. Avatar. Dette trodde jeg ikke var min type film, jeg kan normalt ikke fordra alt som har med "aliens og space" å gjøre. Men jeg lot meg engasjere selv om filmen ble vel lang for min del. Filmen er først og fremst en tankevekker i forhold til hva vi gjør med naturen og jorda vår.
24. The break up. Helt grei film å se når man er syk på 17. mai og ligger alene hjemme på sofaen hele dagen.
25. The Men Who Stare at Goats. Litt morsom og ganske så rar film.
26. Informanten. Klarte ikke å henge med i filmen i det hele tatt. Men jeg liker Matt Damon..
27. Tomme tønner. Kjempeartig, vi lo masse alle sammen. Nok en positiv overraskelse innen norsk film.
28. Crazy Heart. Stillferdig og fin film. Mannen og kompisen snorksov i sofaen begge to, men jeg likte den godt.
29. Superbad. Film fra folka bak Knocked up. Litt vel barnslig humor til tider, men vi lo masse. Helt grei komedie.
30. Fun with Dick and Jane. Jim Carrey komedie, så litt "over the top" for min del.
31. Sherlock Holmes. Veldig bra! Flotte skuespillere.
32. The Hurt Locker. Film fra Irak-krigen. Fy, altså, dette var heftige saker. jeg ville bare at den skulle ta slutt, men måtte se hele filmen. Veldig bra, men så brutal.
33. Vinden som ryster kortet. Nok en dyster og veldig brutal film. Har fått veldig gode kritikker, men denne ble i råeste laget for meg.
34. Dumpet av Sarah Marshall. Nok en komedie fra Knocked up gjengen. Hjernedød og morosom denne også, fin tidtrøyte.
35. All about Steve. Jeg liker Sandra Bullock, men denne var tynn altså. The Proposal var mye bedre.
36. Precious. Fortjener hver eneste pris som den har fått.
37. Up in the Air. Veldig bra!
38. Saman er ein mindre aleine. Jeg elsket boka. Filmen var også bra, men de hadde ikke helt fått fram stemningen i boka. Det med den nydelige måten boka skildrer hvordan ensomme mennesker med sine sår i sjelen finner hverandre og tør å slippe hverandre inn og dermed slippe livet til, kom ikke fram i filmen. Det ble liksom bare en historie om fire mennesker.
39. Green Zone. Ja, altså.. Matt Damon og regissøren av Jason Bourne filmene. Det kunne ikke bli galt tenkte jeg da jeg så filmcoveret. Men det ble det. Den var spennende, men altfor mye krig for meg. Digger fortsatt Matt Damon da.
40. Naturens Spill. Film fra 1999 med Sandra Bullock og Ben Affleck. Helt grei.
41. Licence to wed. Robin Williams komedie. Tullete, men med morsomme scener innimellom.
42. Birds of America. Komedie med Matthew Perry. Litt spesiell.
43. The Blind Side. Sandra Bullocks Oscar film (jada, jeg liker henne). Veldig ok film.
44. Invictious. Med Morgan Freeman og Matt Damon, regissert av Clint Eastwood. Freeman spiller Nelson Mandela. Likte denne filmen kjempegodt.
45. It's complicated. Complicated indeed, men en veldig bra komedie.
46. Robin Hood. Russel Crowe og Cate Blanchett kan ikke slå feil og det gjorde det ikke heller.
47. Love happens. Med Jennifer Aniston. Grei nok, men var vel ikke det helt store akkurat.
48. A-team. Gutta valgte film, og jeg trodde aldri jeg skulle si dette, men den var faktisk helt ok.
49. Vicky Christina Barcelona. Jeg vet rett og slett ikke hva jeg syntes om denne her. Golden Glode winner for best comedy og skuespillere som Javier Bardem, Penélope Cruz og Scarlett Johansson.
50. Date night. Kjempemorsom!

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat