Vis enkelt innlegg
Gammel 05-09-23, 17:06   #43
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.219
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvorfor lukter det spy av enkelte nyvaskede plagg?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jeg har aldri brukt eddik eller ekstra skyllinger, og vasker endel bomullsplagg på 40 grader. Men har heller aldri hatt problemer med at klærne lukter vondt.

Jeg tømmer alltid en dæsj med eddik i skyllekammeret, men ellers gjør jeg som Filifjonka. 40 grader på alt, bortsett fra sengetøy og håndklær (ja, og 30 grader på delikat ull/silke). Har aldri problemer med vond lukt.

Min vaskemaskin gir av og til beskjed om at nå trenger den at jeg kjører en 60-gradersvask ("hygieneinfo"), og da gjør jeg det.

Annet jeg gjør:
* døren til vaskemaskinen er lukket kun når vaskemaskinen er i bruk
* tar klær ut av vaskemaskinen med én gang programmet er ferdig
* henger klærne opp med én gang, og sørger for at alle plagg ligger helt flatt på tørkesnora
* tørker klærne i rom som er oppvarmet og luftig
* henger skjorter opp på kleshenger
* vasker på rett klesprogram

Jeg ser at du skriver du vasker på ECO-program, Millen. Kan det være der problemet ligger?

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat