Vis enkelt innlegg
Gammel 13-08-07, 23:09   #36
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.128
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nok en Märtha-tråd! - bør hun si fra seg prinsessetittelen?

Opprinnelig lagt inn av Bundbury, her.

Hadde ikke kongens søstre arverett til tronen? Hvem var da etter ham i arverekken før han fikk barn?

Jeg er ikke akkurat så engasjert i dette med det virker veldig veldig pussig på meg.

Jeg trodde gutter gikk først men at kvinner kunne arve om det ikke var mannlige arvinger.

Nei, det er bare etter den endringen som kom i 1970-årene at kvinner fikk arverett til tronen overhodet, og loven hadde ikke tilbakevirkende kraft (gjelder ikke for personer født før 1972, eller når det nå var Märtha ble født), så Astrid og Ragnhild og deres barn har fremdeles ikke arverett. Det var ingen etter Harald i arverekken før han fikk barn.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat