Vis enkelt innlegg
Gammel 26-01-20, 13:29   #69
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blogginnlegget «Det har klikka for oss»

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

De fleste er jo godt plassert i sin egen lille boble.

Jeg merket meg at 12-åringen ønsket seg Apple Watch til jul og fniste litt av det, jeg antok at hun ikke hadde begrep om pris. Senere viste det seg at flere av klassevennene hennes har det, så det er selvsagt et utslag av merkepress. Så lenge det holder å argumentere med at vi ikke synes barn skal ha tusenlapper hengende på armen, så er det jo greit. (men det er søren ikke så lett uten å henge ut andre foreldre. ).

Akkurat det med å kle på seg penger har vi snakket om her også. Kanskje særlig aktuelt hos oss, fordi Storesøster har en hobby med uante muligheter for pengebruk og riktige produkter fra riktige merker. Vi har vært nødt til å balansere hva vi legger penger i - og å kjøpe brukt, vente på salg eller finne alternative og rimelige everandører av samme produkt har alltid stått på dagsorden hos oss. Hun har riktignok aldri vært opptatt av hva hun har på seg på skolen, eller i sivil, og er veldig opptatt av at ikke ytterjakker har ekte pels eller uetisk dun. Da ryker jo en del av de mest hypede merkene - og jakker med syntetisk fór og fake pels har betydelig hyggeligere pris

Lillebror snakker litt om ulike merker nå når han har begynt på ungdomsskolen, men jeg klarer ikke helt skjønne at unge gutter skal ikle seg klær jeg forbinder med 40+ bare fordi det er DYRT, og så lenge jeg handler inn til ham med egne penger, går jeg dit jeg finner ting jeg synes har OK kvalitet til en OK pris. Om det er Cubus, Lindex eller Urban varierer, men det er ikke Gant eller Balenciaga.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis

Sist redigert av Billa : 26-01-20 kl 13:44.
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat