Vis enkelt innlegg
Gammel 22-04-08, 11:00   #6
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.840
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lesetest i 3.klasse

Opprinnelig lagt inn av Knerten, her.

Sønnen min går i 3.klasse. De gjennomførte en lesetest forrige uke.
Igår kom gutten hjem og var svæt fornøyd siden læreren hans hadde sagt at han leste veldig bra med sine 80 ord i minuttet.
Samtidlig kunne han fortelle meg at en av jentene i klassen leste 240 ord i minuttet.

Er 80 ord i minuttet veldig bra? Eller mer på gjennomsnittet?
Har noen av deres barn gjennomført en lesetest i 3.klasse (eller deromkring)?

Dette kan jeg svare på for jeg var på foreldresamtale i går.

Forventet på denne tiden i tredje klasse er 50 ord i minuttet. Datteren min leste 84 ord i minuttet på testen i høst og 126 ord i minuttet nå på våren. Det er visst tilnærmet lik normal, voksen lesehastighet. I hvert fall sa læreren at mange voksne ikke leser fortere enn det. 240 ord i minuttet er direkte imponerende.

I Storesøsters klasse er spriket helt fra de som leser like godt som henne, til den svakeste som er på 19 ord i minuttet. Jeg vet naturligvis ikke hvem det er, læreren brukte det bare som et eksempel for å illustrere hvor stort spriket kan være i en normal klasse.

Gutten din har all grunn til å være fornøyd med seg selv. Han er på femteklassenivå.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat