Vis enkelt innlegg
Gammel 14-06-21, 14:49   #1
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Likestilling blant unge gutter og jenter i 2021

Min sønn (17) er veldig opptatt av blant annet likestilling, og han er svært aktiv politisk og kanskje spesielt i denne saken. Det er jo bra. Men i dag fortalte han meg noe som mildt sagt fikk meg til å stusse. Han sier at hvis en gutt og ei jente er ute sammen, for eksempel på kafé e.l., så er det en uuttalt forventning om at gutten skal betale. Og da mener han ikke hvis det er han som inviterer, men at det er en generell holding/forventning om at gutten betaler uansett. Fra begge parter. Hvis han ikke tilbyr seg å betale, så blir det ansett som frekt. Jeg prøvde å si at han da er ute med feil jenter, men han sier at hvis jenta sier hun kan betale selv, så tror gutten at hun spiller «hard to get» og at det altså er forventet at han betaler.

Må legge til at det meste ikke er egenerfart, men at han påstår at det er sånn «overalt» og i «alle aldersgrupper» (hva han nå enn legger i det, da), «alle vet at det er sånn».

Jeg trodde faktisk ikke dette var en issue i 2021, det må jeg bare innrømme.

Hva er deres erfaringer?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat