Vis enkelt innlegg
Gammel 29-03-20, 23:18   #11
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg alt om turkjøkken

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Hva er fordelen med gass vs. sprit og omvendt? Jeg kan virkelig INGENTING.

Gass er veldig enkelt, praktisk og effektivt i plussgrader, men funker dårlig i mange minus. Du får brennere som kan brukes på både gass og parafin (der sistnevnte krever forvarming av dyse med sprit, for å omdanne parafinen fra flytende til gass, også pumpe opp trykket med en liten innebygget pumpe). Parafin brukes når det er for kaldt til at gass funker skikkelig. Spritbrennere funker i alle temperaturer, men er litt mindre effektivt, og har større sølefare. Skal den brukes først og fremst i plussgrader ville jeg gått for gass.

Jeg har et par ulike typer, min favoritt er definitivt jetboil. Bruker man beholderen som følger med koker det på null komma niks. Den kan også brukes til andre panner ved å sette på en ekstra dings i stedet for beholderen. Og ikke minst har den tilbehør som dette. Veldig enkel i bruk og tar liten plass.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 30-03-20 kl 00:28.
My er aktiv nå   Svar med sitat