Tråd: Valget 2019
Vis enkelt innlegg
Gammel 13-07-19, 11:48   #46
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Valget 2019

Opprinnelig lagt inn av meisje, her.

Det som jo er en utfordring er jo at hittils har jo kollektivsatsingen og de mange tunnelene i hovedsak vært finansiert med bompenger betalt av de som bor rundt Oslo. Da blir det jo merkelig at ikke prosjekter i de områdene skal få støtte fra oslopakken som tidligere avtalt. Svært mange her jeg bor tilbringer hoveddelen av sin våkne tid i Oslo pga jobb, jeg syns det blir rart at ikke deres hverdag skal telle med ettersom det er de som betaler for trikken/bussen/banen du bruker input

For det første: har du tall på at det er de som bor utenfor Oslo som kjører mest i bomringen?

For det andre: De som kjører kollektivt har bidrar med mer penger til kollektivsatsingen i Oslo enn bompengene.

For det tredje: Det er ikke slik at bompengene ALLTID går til kollektivtransport, men akkurat for øyeblikket er det der det trengs et løft.

For det fjerde: siden du tilbringer mesteparten av din våkne tid i Oslo, og tydeligvis da kjører hit syns jeg det er rett og rimelig at du bidrar, og ikke bare med slitasje.

For det femte: Bompenger går fremdeles til Oslopakke 3, som også inkluderer Akershus, så vidt jeg kan se.

__________________


Sist redigert av Tallulah : 13-07-19 kl 11:54.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat