Vis enkelt innlegg
Gammel 10-05-19, 12:23   #23
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjenninger av politiet - 13 og 14 år

Det var godt beskrevet, Polyanna. Politiet hos dere har vært flinkere til å forklare, for det foreldremøtet jeg var på hvor politiet var tilstede var bare svada hvor det ble snakket om invitasjoner til bursdager og "be barna være snille med hverandre". Og særlig siden jeg i ettertid har skjønt at det er snakk om store problemer på skolen, så syntes jeg de kunne formulert seg langt tydeligere. Og jo mer jeg får innsikt i problemstillingen, jo mer føler jeg at en del av de ungdommene som trenger hjelp bare blir "pratet i hjel".

MEN; vi har flyttet, og jeg synes det er helt avsindig hvor kunnskapsløse foreldrene i klassen til snuppa er rundt slike problemstillinger som du tar opp. Da vi bodde i Gamle Oslo var praktisk integrering og samarbeid innunder huden på oss alle. Mange gjorde litt hver og jeg syntes det var helt fantastisk. Så flyttet vi 4 km utover mot markagrensa og så skal vi bruke foreldremøtet på å diskutere om klassen skal reise til Berlin på klassetur, og når jeg tillater meg å minne om gratisprinsippet i norsk skole så kommer de med utsagn av typen "ja, men ungene her har jo vokst opp med å gå tur i Østmarka, så skoletur dit blir jo bare tull". Klarer de ikke å se at ganske mange av ungene i den klassen trolig aldri har vært i Østmarka annet enn når de har vært på skoletur?

Da er det kanskje ikke så rart at ting blir så segregert.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat