Vis enkelt innlegg
Gammel 09-11-17, 10:24   #357
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva leser du nå? Ny tråd!

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Colson Whitehead: The Underground Railroad.

Åh, er den bra? Jeg har venner hvis familie var en del av det systemet og har tenkt til å lese den.

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Ny i tråden, jeg er litt periodeleser.

Akkurat nå leser jeg Jon Michelets krigsseilerserie, den første boka ("Sjøens helt - skogsmatrosen").

Den er lett og greit skrevet, og han vet virkelig hva han skriver om, så det er veldig lærerikt. Han har gjort en hel masse research og har IKKE TENKT Å LA NOE AV DET GÅ TIL SPILLE!!!, så boken er stappet med odde faktaopplysninger maskert som samtaler mellom to av styrmennene eller anekdoter fra en sjømann til en annen eller et brev hjemmefra eller hva det er. Det blir helt komisk når du først legger merke til det, som en lengre utledning om fargefilmprodusenter:

I tillegg til masse krigshistorie, skipsfakta, geografi, osv., men det blir de helt odde opplysningene som han bare MÅ dele som blir mest komisk. Veldig gjenkjennelig for hvordan mitt eget hode virker.

Jeg skrev særemne om tre bøker av Michelet, jeg elsket en og hatet en. Begge de to var også romaner med mye politisk og annet fagstoff. Det funket brillefint i Min afrikanske eksplosjon (som er en rasende festlig barnebok) og mindre godt i Terra Roxa, hvor hovedpersonen er en kvinnelig misjonær i Brazil.


Jeg parallelleser Armada av Ernest Cline med Hiawata, det er den andre boka til han som skrev Ready Player One, samtidig som jeg leser A Garden of Letters av Alyson Richman. Sistnevnte er litt kjedelig og lett kioskroman-aktig, syns jeg.

Save
Save

__________________

Tallulah er ikke aktiv