Vis enkelt innlegg
Gammel 11-05-22, 10:23   #43
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.977
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dagens russefeiring og ekskludering

Nå har ikke jeg russ på noen år enda, men jeg tenker jo mitt om det det snakkes om her. For det første har ikke ekskludering oppstått med russefeiring. Utstemming og "testing av om du er kul nok" har rullet over norske tv-skjermer i noen tiår nå, og jeg er så ubeskrivelig _lykkelig_ over å med hånda på hjertet kunne si at sånt har ikke mine unger sett hjemme i alle fall. Jeg mener ikke at man er Dårlig Forelder om man har sett sånt, altså, men det er så uhorvelig viktig å ha et bevisst forhold til hva vi mater ungene våre med. Vi har alltid snakket om denne typen programmer og mekanismer, for om de ikke får det med seg hjemme så ser de det andre steder og hører ande snakke om det. Jeg er alltid nøye på å ikke presentere andres valg og løsninger som "dårlige" eller mindre bra enn våre, bare snakket mye om hvorfor vi ikke har ønsket det sånn eller sånn.

Alderstilpasset refleksjon ftw.

Når det er sagt; russefeiring i dagens form forsterker og bidrar til at problemet blir stort.

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat