Vis enkelt innlegg
Gammel 26-03-21, 17:22   #11
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan lyse ut en sommerjobb?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Ja, og der kom jeg på hvorfor sjefen min sier at vi ikke skal legge den ut verken der eller på finn.no. For da får man en HAUG med søknader fra folk som har plikt til å søke på jobber. Disse søknadene er helt irrelevante for oss samtidig som vi er pliktige på å svare skikkelig.

Det holder faktisk at dere sender standardiserte svar til alle dere finner ikke er kvalifiserte. Det er funksjoner i rekrutteringsverktøyet som gjør det for dere. Hvis dere lager en god utlysningstekst går det raskt å luke ut søkerne som ikke er relevante for dere.

(F.eks. "Vi søker etter studenter som kan jobbe hos oss i sommer. Det er krav om at du har fullført første/andre/tredje studieåret på x studium.")

Jeg har rekruttert studenter, og vi bruker alltid Finn.no, i tillegg til at HR vet hvilke kanaler som er egnet til å rekruttere studenter. Hos oss er arbeidslivsdagene ett av stedene sommerjobbene våres blir annonsert, i tillegg til bransjetidsskrift og nettsted rettet spesifikt mot vår sektor.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat