Vis enkelt innlegg
Gammel 09-09-19, 18:11   #89
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.461
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal du stemme?

Opprinnelig lagt inn av Novla, her.

Den nedlatenheten kan du spare deg. Jeg har ikke et øyeblikk benektet Senterpartiets nasjonalistiske preg; jeg påpeker at nasjonalisme og fascisme ikke et synonymer, og derfor er bruken av ordet «brun» mildt sagt diskutabel i denne sammenhengen (og den bruken har jeg sett mange ganger på FP, sjelden ellers).

Jeg synes for eksempel Bård Larsens (Civita) analyse av SPs populisme er nyansert, og konkluderer med at tross problematiske sider er den nettopp ikke «brun i kantene», som han sier.

Det kan være grunner til å være uenig i at SP er "brun i kantene", men det er likevel ikke en oppfatning som er særegen for FP-medlemmer, som var det som ble antydet. Det var du som sa at du ikke har hørt det mange ander steder enn her, og samtidig påberoper deg å ha god peiling på politikk. Jeg synes også det er litt rart at du ikke har fått med deg at det er en oppfatning flere (også utenfor FP) har om SP, uavhengig av om du er enig i synet eller ikke. Jeg synes også det er å dra det litt langt å kalle SP et brunkantet parti, men jeg er da fullt klar over at det finnes folk som mener det, og det var ikke på FP jeg hørte det først. Jeg er verken statsviter eller har spesielt god peiling på politikk, men såpass har til og med jeg fått med meg.

Det er vel en grunn til at Bård Larsen ser et poeng i å kommentere det også, regner med analysen var beregnet på flere enn medlemmene her inne. Hvor mange analyser har kommet fram til konklusjonen om, og gjør et poeng av at parti som f.eks Venstre eller Arbeiderpartiet ikke kan karakteriseres som "brun i kantene"? At i det hele tatt er behov for en slik analyse sier jo sitt.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 09-09-19 kl 18:32.
My er ikke aktiv   Svar med sitat