Vis enkelt innlegg
Gammel 09-09-19, 16:49   #86
Novla
Bør lage seg en tittel selv
 
Novla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.901
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva skal du stemme?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Altså, det samme har blitt skrevet om Rødt, SV, KrF og flere andre partier. SP er på ingen måte i særstilling.

Og det er jo skrevet både kronikker og kommentarer om SPs nasjonalisme i flere aviser gjennom flere år. Så om man er statsviter og er oppdatert på politikk er det litt rart at det har gått en hus forbi. Om man f.eks. googler "Senterpartiet nasjonalisme" så får man opp helt andre medier enn FP. Dette var oppe ved forrige valg, og det har vært oppe i denne valgkampen.

Den nedlatenheten kan du spare deg. Jeg har ikke et øyeblikk benektet Senterpartiets nasjonalistiske preg; jeg påpeker at nasjonalisme og fascisme ikke et synonymer, og derfor er bruken av ordet «brun» mildt sagt diskutabel i denne sammenhengen (og den bruken har jeg sett mange ganger på FP, sjelden ellers).

Jeg synes for eksempel Bård Larsens (Civita) analyse av SPs populisme er nyansert, og konkluderer med at tross problematiske sider er den nettopp ikke «brun i kantene», som han sier.

__________________
Småen 2010, Knøttet 2013
Novla er ikke aktiv   Svar med sitat