Tråd: Valget 2019
Vis enkelt innlegg
Gammel 15-07-19, 13:18   #86
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.824
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Valget 2019

I tillegg til miljø generelt og trafikkens betydning for miljøet spesielt, er jeg opptatt av velferd, både eldreomsorg og skole. Jeg mener for eksempel at min kommune burde ha råd til å satse mer på eldreomsorgen. Det er en generell utfordring at de kommunene som har god råd, ikke ruster seg til et økende antall eldre på tross av at de har mulighet til å prioritere det, og jeg vil legge vekt på dette når jeg stemmer. En av de viktigste sakene for meg er at kommunen selv skal drive hjemmesykepleie og institusjoner for eldre.

I min kommune som er en kommune med befolkningsøkning og behov for nye boliger fremover, er det (nesten) tverrpolitisk enighet om at fortetting og nybygging i som prinsipp skal legges ved trafikknutepunkter - dvs langs lokaltoglinjen og T-banen. Dette synes jeg er kjempeviktig - fordi det er viktig for å redusere biltrafikken, men også fordi det gjør det mulig å verne landbruksområder og beholde markagrensen.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat