Vis enkelt innlegg
Gammel 13-12-09, 17:41   #52
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye bruker din familie på sommerferie?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Er det bare jeg som synes det høres livsfjernt ut at noen synes det er rart å feriere for under 30 000? /

Vi har brukt helt ned til tusenlappen (bensin og pølse på Elverum) i sommerferie. Da vi var lavtlønt + student så var det virkelig ikke snakk om å blåse masse penger på ferie. Vi kjøpte sistelitenbilletter til syden, billigbilletter med fly eller tog, ferierte i egen by (Oslo ) og klarte sommerferie på langt under 5000,- Vi har lånt bedriftshytter, ligget i telt og bodd hos venner. Det GÅR nemlig an å feriere for under 40 000,- for en familie. Jeg ville aldri fått meg til å bruke så mye penger på en helt alminnelig sydenferie, jeg synes det er kontrollfrikete og sløsete å måtte vite nøyaktig hvor man skal bo, bruke så innmari mye mer enn nødvendig bare på hvor man skal dusje og sove osv.

Jeg håper også å dyrke frem noen que sera sera-trekk hos ungene ved at de kan glede seg over overraskelser og lære seg å takle å ikke vite helt hva som skal skje.

Jeg tror det er lite rett og galt når det gjelder feriering. Man kan jo også gjøre både og. Samt at vi er litt forskjellig ift om man ønsker planlegging eller ei. Jeg synes også 40 000 kr på en tur er mye, og sliter litt med å synes det er greit på en sydentur. Men jeg skjønner godt at folk gjør det om det fungerer. Vi vurderte jo kjøpe oss campingvogn, og farte rundt med det. I og med vi har snust litt på hytte så har vi avventet litt. Klarer ikke helt bestemme oss. Men vi likte oss godt i Danmark! Og synes 15 000 kr for fly, leiebil og hus i 1 uke var en ok pris.

I år var vi i grunn bare hjemme, det fungerte best med Peder synes jeg.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat