Vis enkelt innlegg
Gammel 25-08-20, 16:01   #239
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker lest i 2020

1. Arto Paasilinna: Harens år. Søt liten bok om en mann som hopper av journalistkarrieren (eller karriere og karriere) for å vandre gjennom Finland med en liten hare. Den tutler avgårde og er søt og underfundig og ganske morsom før den plutselig gjør et kjempehopp og bråstopper. Vet ikke helt hva jeg syns om det.
2. Knut Hamsun: Victoria. Fordi Hiawata leser den på skolen så kom jeg på at jeg ikke har lest den og gjør det jeg også. Ja. Tja. Veldig stressa bok. Litt utgått på dato.
3. Matilda Gustavsson: Klubben. Om Jean Claude Arnault og #metoo-saken som fikk det til å eksplodere i Svenska Akademien. Veldig godt skrevet, og gir god innsikt hvordan overgrep og grenseoverskridelser skjer, og ikke minst, i hvordan det helt sprø svenske systemet er med adel og greier. Anbefales!
4. Ylva Østby: Passasjerhistorier. Novellesamling. Min favoritt er (selvfølgelig) fra Japan.
5. Maja Lunde: Bienes historie. Jada, jeg kommer litt seint til festen. Men for en nydelig bok. Den har jeg virkelig kost meg med. Jeg irriterte meg litt over det muntlige språket som er tillagt den amerikanske bonden, jeg syns alltid sånt blir litt kunstig. Jeg tror det bare er i Murakami-oversettelsen av Kafka på stranden jeg syns det funka.
6. Lisa Taddeo: Tre kvinner. Overflatisk middelklasseklaging forkledd som feminisme. For en uviktig, pinlig bok.
7. Mikael Niemi: Koke bjørn. God historie, fiffig fortalt. Du må liksom kjøpe premisset, men om du gjør det er det veldig underholdende. Og gir et mer nyansert bilde av Læstadianerne enn jeg har hatt.
8. Henrik Langeland: Showtime! Kan bare gjenta meg selv fra over: For en uviktig, pinlig bok. Dårlig skrevet, dårlig og uinteressant historie, ikkenoe plot, kjedelig.
9. Erin Byers Murray: Grits. En bok om ingrediensen grits, som er grovmalt mais, kokt til grøt. En rett med retter tilbake til amerikanske urinnvånere, nå mest spist i sørstatene.
10. Chimamanda Ngozi Adichie: Americanah, Elsket spesielt språket og driven i boka.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat