Vis enkelt innlegg
Gammel 16-05-18, 17:27   #91
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.461
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du en bunadsramp?

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Ja, jeg skjønner ikke helt hva som er begrunnelsen for at ting er viktig når det synes, men ikke viktig ellers. For meg er det helt sidestilt at
a) Folk bruker truse og nylonstrømpebukser
b) Bruker konelue når de ikke er gift

Jeg snakker ikke om selve drakta, og hvordan man bærer den. Jeg snakker om sånt som ikke hører til drakta, som man har under, av praktiske grunner, som ingen ser. Ser du virkelig ikke forskjellen?

Man pynter seg med bunad, og det som hører til, i 2018. Bunaden er så riktig og komplett som mulig, både i materialer, snitt, sømteknikk og sammensetning, og man har helst ikke på annet tilbehør som skjærer i øynene sammen med denne. Det er jo ikke slik at man "leker gamledager" på 17.mai, der absolutt alt skal være som på den tida drakta har hentet inspirasjon fra. Det blir jo teater i stedet for fest. Når jeg pynter meg ellers er jeg også mer opptatt av at skoene skal matche kjolen enn at trusa skal gjøre det. Jeg liker ikke å ha synlig tilbehør, som sko eller yttertøy som kræsjer helt i stilen med det jeg har på meg når jeg er stivpyntet, men om undertøyet gjør det er mindre viktig.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 16-05-18 kl 17:43.
My er aktiv nå   Svar med sitat