Vis enkelt innlegg
Gammel 05-07-09, 21:02   #23
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.755
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tour de France!

Opprinnelig lagt inn av Nebbia, her.

Jeg synes ikke kommentatorene på Eurosport er veldig gode, men de er utrolig mye bedre enn Kaggestad og Paasche på TV2. Kaggestad er et oppkomme av leksikoninformasjon (godt hjulpet av informasjonen de får fra arrangørene), men sykkelforståelsen er til tider tvilsom. I fjor var vel syklistene halvveis opp i Alpe d'Huez før Paasche og Kaggestad forsto hvorfor Fränk og Andy Schleck angrep Evans samtidig med at lagkopis Sastre forsøkte å sykle fra Evans. I går forsøkte de nærmest å diskreditere Contador fordi han ble "knust" av Cancellara. Og så er jeg relativt lei av å høre om O2-opptak og melkesyreverdier hver gang det kommer en fartshump.

Når det gjelder Armstrong, tror jeg ikke han uten videre aksepterer at sykkelverden har gått videre i hans fravær. Han aksepterer nok at Contador i utgangspunktet er bedre og at han er kaptein, men jeg er overbevist om at Armstrong vil forsøke seg på et eller annet på en fjelletappe. Contador viste i alle fall i går at årets TdF fort kan bli en kjedelig affære.

Jeg savner Kjell Erik Kristiansen på Eurosport, men er enig at Stoltenberg etter hvert gjør en bra jobb. Det er imidlertid ikke alltid tilfelle med hans ulike co-kommentatorer. Jeg begynte ikke å høre på Paasche & Kaggestad før Kristiansen sa takk for seg på Eurosport, men nå liker jeg dem faktisk så bra at TV2 er den foretrukne kanalen. (hadde jeg fått inn svensk ES hadde nok Vacchi vært førstevalget!) Litt for mye fokus på Thor i TV2, da. Og jeg tror jeg foretrekker Kaggestads dosering om laktatverdier framfor hans detaljerte beskrivelse av egen urin. Dansk TV2 er også veldig ok, i år er også Jørgen Leth tilbake i reportasjerollen og har allerede hatt noen uheldige uttalelser ang. Boonen og hans kokainbruk.

Jeg tror ikke egoet til Lance passer inn i en hjelperytterrolle. Jeg tror ikke Lance en gang hadde vurdert et comeback hvis han ikke anser sjansen for å vinne som rimelig stor. Den mannen er virkelig skremmende besatt av å vinne. Det som skjer innad i Astanalaget er nesten like spennende som touren selv; Bruyneels kryptiske twitter-utfall mot ..hvem?, Novals uttalelser til spansk radio om dårlig atmosfære på laget og om en DS som har mistet kontrollen over forholdet Armstrong - Contador.

Jeg forventer en spennende tour, det skal bli særlig moro å se hva disse ungguttene kan stille opp med, om de fremdeles har noe å gi den siste uka. Om de ikke har brutt.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat