Vis enkelt innlegg
Gammel 02-04-20, 09:01   #39
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Moccamaster One Cup

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Det er meningen at de filterholderne skal/kan plasseres direkte på koppen? Ja? Det vil jeg definitivt synes er mest praktisk.

Jepp. Det ER superpraktisk. Og hvis man gidder nerde på bønner, hvordan man heller vannet osv. så får man baristsaverdig kaffe. Hvis ikke, så får man også kjempegod kaffe. Også er det lett å rengjøre, så du slipper å kjøre full rensing på maskinen for å unngå sur kaffe.

Feriehuset vi leide i Danmark i sommer hadde denne kaffekanna med filter fra Bodum. Jeg greide å knuse den første dagen ( ), og måtte kjøpe en ny. Men da tok jeg med det ekstra filteret hjem. Det er i metall og man må ikke bruke papir, men jeg gjør det for å fjerne fettstoffene som er dårlig for kolesterolet. Så lenge jeg har en kaffetype jeg liker så blir kaffen KJEMPEGOD. Mye bedre enn i kaffetrakteren på jobben.

Også har jeg denne vi kjøpte i New York for noen år tilbake:


På kontoret har Høvdingen en liten V60-filterholder, problemet med den er at filterne bare er å få kjøpt på et utvalg kaffebutikker, så det er alltid litt trøblete når han går tom. De er mindre enn de mest vanlige.

Felles for alle filterne er at de er kjøpt på ferie, der de bare har hatt sure kaffetraktere som ikke har fristet å bruke.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat