Vis enkelt innlegg
Gammel 12-02-23, 22:16   #13
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.923
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Filmer og serier sett i 2023

1. Bullet Train - lett, underholdende film med Brad Pitt, Michael Shannon og Ryan Reynolds bl.a. Koste meg.

2. Verdens verste menneske - endelig fikk jeg sett denne. For en film! Traff meg mer enn jeg hadde trodd. Sår og ærlig film, og jeg skal absolutt se de to andre.

3. Everything Everywhere All at Once - Kaotisk, godt skuespill, absurd og sår på en gang. Denne likte jeg veldig godt.

4. The Chef - Lettbeint underholdning om sosiale mediers makt og om farsrollen. God musikk og jeg ble underholdt.

5. Bones and All - Altså wow! Jeg synes det er utrolig godt gjort å få en film med et så ekkelt tema til å se så vakker ut. Filmatisk utrolig bra, og kjenner igjen Guadagnino. Som vanlig godt skuespill av Timothée Chalamet, og også av Taylor Russell. Skyldfølelse, skam, oppvekst, fattigdom, forelskelse, tilhørighet, men bør absolutt ikke ses mens du nyter en blodig biff.

6. Your Place or Mine - romcom, og ikke av det interessante slaget. Jeg liker å se romcoms om igjen, som f.eks. Notting Hill, Yesterday, Mamma Mia o.l. Denne kommer jeg ikke til å se om igjen. Den er tam, ikke morsom og rett og slett kjedelig.

7. Close - Nydelig! Fantastisk filmet med kamera nært på hovedkarakterene hele tiden. Et minimalt av dialog og hvor det ligger så mye i leveringen og det som ikke sies eller ikke skjer. Skuespillerprestasjonen til hovedkarakterene og spesielt Eden Dambrine er helt utrolig bra. Og den er så trist, så trist! Den traff meg sånn skikkelig, så godt at jeg måtte sitte hele rulleteksten ut før jeg beveget meg ut av kinosalen. Jeg klarte ikke slutte å gråte.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat