Vis enkelt innlegg
Gammel 11-10-06, 09:44   #26
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.613
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Off the record" - hjelp

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Du vet hvor jernteppe kommer fra ikke sant? Da tenker jeg ikke på den kalde krigen, men lenge før den tid. Jernteppet finnes eller fantes i hvert fall i teatrene. Ved branner og dem var det mange av i stearinlysenes tid, ble jernteppet senket mellom salen og scenen for å unngå at brannen spredte seg. Jernteppet kuttet effektivt all kontakt. Når man kjenner den forklaringen er faktisk jernteppe et godt uttrykk og et godt bilde på den fullstendige mangelen på kontakt med hukommelsen.

For øvrig ja til ordliste.

Har aldri hørt den forklaringen Jeg syns likevel at hjerneteppe er mere logisk. Det kan være fordi at jeg er vant til å tenke sånn. Vanens makt er vanskelig å vende. La meg få fordøye denne nye informasjon, så kan det hende at jeg forandrer mening etterhvert.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat