Vis enkelt innlegg
Gammel 14-08-11, 16:32   #24
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vår forbrukerhverdag

Jeg kjenner litt på det samme. Ungene vil ha alt det nyeste og kuleste som de andre leker med (og har med på SFO) og jeg er kjipe-mamma, som sier at de må spare, gjøre seg fortjent til ukepenger osv for å se om dette virkelig er noe de ønsker å bruke pengene sine på. De andre får det jo bare når de vil. Kommer det noe nytt så går det under en uke før 3 av 4 i venneflokken til eldste har det. Det kjipe da er jo at han er den fjerde som ikke har...Han skjønner jo begrunnelser og forklaringer når vi forteller litt om økonomi og slik, men det føles ikke greit å være utenom og ikke få være med på leken allikevel. Det er jo så mange ulike serier og ting å følge med på, og et holder jo ikke å ha en pakke Pokemonkort eller 1 Beyblade el.l. Og jeg ser med gru på at det nå blir flere og flere slike samlesmåting for jenter også, som Zoobles, Littlest PetShop osv.

Når det gjelder klær er samvittigheten min gullende ren da, for vi har arvet det meste av klærne til ungene og kjøper svært lite nytt. Bruker markedsplassen, finn og byttemarked til utstyr og dyrere ting som yttertøy o.l.

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat