Tråd: "Barnepizza"
Vis enkelt innlegg
Gammel 08-06-08, 12:28   #46
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.414
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Barnepizza"

Opprinnelig lagt inn av BonusMor, her.

Men jeg har vært i mange hjem der barna bare sutrer og sier at de ikke liker, og slipper å smake på, slipper å ha på tallerken eller får spesialbehandling med egen mat. For så å ikke "like" denne maten dagen etter. DET er det jeg mener med kresne barn.

Kanskje foreldrene kanskje ikke orker å ta den kampen når man har gjester? Jeg tror barn, akkurat som voksne, kan like mat i perioder. Når det er slik at det er foreldrene som bestemmer hva som er til middag, syns jeg man kan finne seg i litt "ikke liker" innimellom. Hvor ofte snakker ikke jeg og sambo om hva vi skal ha til middag, og sier "Nei, det har jeg ikke lyst på i dag"? Slik er det for barn også, men de har ofte ikke det nyanserte vokabularet slik at de kan utrykke at de ikke vil ha akkurat det i dag, for dem så har det samme resultat: i dag liker de ikke den aktuelle maten, og de fikk ofte ikke være med på å bestemme hva den skulle være den dagen.

Jeg er også oppgitt over barnealternativene på restaurant, som ofte består av "drittmat", og skulle gjerne ønske at utvalget var mer variert. I grillselskap med barn har vi svært ofte pølser tilgjengelig (ofte kjøttpølser fra slakteren med høyere næringsinnhold) og "barnevennlige" grønnsaker. Men vi har ikke en meny for vokse og en for barn. Alle kan spise det de vil.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat