Vis enkelt innlegg
Gammel 20-10-19, 10:18   #1
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.874
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lyspærebesvær

Har spurt om dette tidligere, tror jeg, men jeg finner det ikke.

Jeg sliter med lyspærer.

Vi har lamper der lyspæren viser, det vil si at den er en del av dekoren, hvis dere skjønner, sånn at lampen krever en pen pære. Jeg har jo fått med meg at glødepærer og watt forsvant og at det nå heter lumen, men etter dette skjedde, har vi ikke funnet pærer som ser fine ut. Vi har blant annet en Acorn fra Northern Lightning, og i den sitter det nå en led-pære med stygge tråder. Den er også altfor liten i forhold til en størrelse jeg synes ville vært penest i en sånn lampe, men det var også et problem før. Jeg har satt mannen på saken i lang tid, han er husets pæreansvarlig og tar ansvaret på alvor, men han sier det ikke er mulig å finne passende pærer. Det finnes større pærer, men de har ikke nok lysstyrke, sier han. Lampen trenger ca 800 lumen, minimum.

Jeg vil så gjerne ha en pen pære i en nydelig lampe. En litt større pære enn «vanlig» og som har et fint lys, og nok lys.

Jeg gjetter at det ikke bare er meg som har lamper der pærene er synlige. Hva gjør dere andre?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat