Vis enkelt innlegg
Gammel 14-10-19, 12:58   #47
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.483
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Synes du homofile skal få PrEP på resept?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Hvorfor er det en merkelig sammenligning?

Jeg synes det er en merkelig sammenligning fordi utgangspunktet for diskusjonen (fra min side, i alle fall) var vektingen av forebyggende behandling kontra det å behandle konsekvenser av risikoadferd. Graviditet i denne sammenheng blir jo som HiV - en konsekvens.

Det er vel ingen som har ment at man ikke skal behandle folk med HiV? (Det ville jo vært veldig rart, hva med barn som får det på grunn av mor har HiV, eller man blir smittet i en blodoverføring etc)

Nå går jo diskusjoner i alle retninger, så det er jo ikke slik at dette er "min diskusjon", men utgangspunktet var i alle fall dette med å betale for friske folk (for noe de kunne ha fikset selv) kontra å behandle syke/folk som trenger hjelp (hvor vi har fått en del kutt nå). Det er selvsagt greit at du mener det er en relevant sammenligning, men da er det kanskje enklere at du forklarer hvorfor det er det, enn å si at det er en selvfølge?

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat