Vis enkelt innlegg
Gammel 17-08-18, 15:05   #72
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Er dette greit?] Håndhilser ikke på kvinner

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Det er selvsagt, synes jeg, ikke greit. Lurer på om Lippestad og de andre som synes dette er greit, ville synes det var like greit dersom man, av en eller annen snål grunn, nektet å håndhilse på en annen gruppe som homofile, mørkhudede, kristne e.l. Jeg tror jamen pipa hadde fått en ganske annen lyd...Diskriminering skal ikke aksepteres uansett årsak.

Jeg har også truffet noen få slike muslimske fundamentalister i jobbsammenheng, de håndhilste på mine mannlige kollegaer, men ikke på meg. De forklarte hvorfor, men det var allikevel en litt kjip opplevelse. De var da fra muslimske land, ikke norske.

Generelt tenker jeg at religion må være en privatsak. Om man ikke klarer det, må man finne seg yrker det det ikke forventes at man må gjøre handlinger som strider mot sin religiøse overbevisning.

Veldig enig. Jeg er forøvrig også i omgang med noen som ikke håndhilser på og generelt oppfører seg meget merkelig i kvinners nærvær, og jeg mener det hører ingen steder hjemme. Dette er i tillegg 3. generasjons muslimer i Norge forøvrig, og nesten litt sjokkerende at de er så låst i sine tolkninger og samtidig skal klare leve i det norske samfunnet. Jeg mener det ikke hører noe sted hjemme. En ting er hva du gjør privat, men hvis det virker inn på din utførelse av jobben du har blir det noe helt annet. Velger du da å sette religion foran alt, må du også ta konsekvensen av det og tåle at du av den årsak ikke kan jobbe med alt du vil. Synd, trist og leit, men vedkommendes valg. Og alle valg har en konsekvens. I dette tilfellet mistet vedkommende jobben. Jeg synes det er helt fair.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat