Vis enkelt innlegg
Gammel 17-08-18, 12:52   #70
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Er dette greit?] Håndhilser ikke på kvinner

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Og forøvrig mener jeg Lippestads innlegg er skivebom og blir irritert på den nedlatende tonen i språket. For dette handler ikke først og fremst om måter å Hilse på, men at kvinner diskrimineres.

Enig. Jeg ble litt overrasket over at han ikke tar den nyansen.

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Og fyren argumenterer ut fra «respekt» for kvinner. Det er ganske utbredt, historisk sett, å ha liksom-respekt for kvinner som fundament for diskriminering og forskjellsbehandling, og det gjør det litt vanskeligere å se at det er diskriminering det er. Det er vanskelig å lage et helt parallelt eksempel om det å nekte å håndhilse på f.eks. svarte, homofile, jøder eller Arbeiderpartivelgere, siden ingen ville ta det på alvor dersom du sa at det var av hensyn til den andre parten. Så hvorfor skal vi ta det på alvor når argumentet er at det er av hensyn til oss kvinner? Jeg kan love at ingen damer jeg har møtt som har møtt menn som nektet å ta dem i hånden, følte seg spesielt respektert.

Jeg syns dette var så godt skrevet at det fortjener å bli quotet enda en gang.

Jeg har opplevd at en mannlig muslim ikke ville ta meg i hånden, som jeg hadde strukket fram. Han sa "Jeg håndhilser ikke på kvinner". Jeg ble paff og irritert, men klarte ikke si noe som helst. Det ødela litt for det påfølgende møtet, gitt.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat