Vis enkelt innlegg
Gammel 29-09-17, 11:15   #69
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.143
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor tror du at AP gjorde det så dårlig i valget?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Du kan ikke seriøst mene at Gjeddas reelle intensjon var å ivareta følelser, engstelser og reelle opplevelser? Hans intensjon var å være en rasistisk dritt som skulle sette på plass en kvinnelig muslimsk minister.

Save

Nei, jeg mener egentlig noe som er litt mer innviklet enn jeg klarer å dytte inn i en setning, ser jeg.

Ja, HANS intensjon var nok det. Men han er, som alle ekte populister, ganske påskrudd når det gjelder hva som rører seg, og i tillegg til at det rører seg mye rasistisk DRIT så rører det seg også en mer ikke-formulert bekymring over "sånn som vi er og har vært og har gjort ting". Det som det er vanskelig å formulere uten å få "HA! Som om dugnad er en bare NORSK ting!" i retur, men som de likevel opplever som helt reelt og en totalopplevelse av mange små, mer eller mindre udefinerte saker. At hvordan man har det sammen i borettslaget har blitt rart og fremmed, at det føles skummelt og merkelig at t-banevognen plutselig er full av folk som kler seg helt annerledes og snakker høyt på et språk man ikke forstår, at barnebarnet blir ropt HORE til på skolen, at ting man har oppfattet som "koselig tradisjon" blir borte fra de vante arenaene (julesanger, kanskje), masse, masse små ting som skyldes frykt og uro og angst for endring, mer enn rasisme. Det er det mange av dem legger i "norsk kultur", og det var OGSÅ det Gjedda refererte til (og det var et totalt utidig og absolutt rasistisk motivert spørsmål han spurte fordi han ville koble "brun kulturminister" og "angrep på norsk kultur".).

JEG tror hun hadde tjent med å anerkjenne at det var noe av det som lå bak spørsmålet, eller som i hvert fall mange nikket til da de hørte det, og si noe om det. Noe i retning av det jeg mener å huske hun sa da hun kastet seg på "norske verdier"-debatten til slutt (det må jeg sjekke). I stedet for et veldig intellektuell briljant formulert og veldig nedlatende foredrag om hva kultur egentlig ER.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat