Vis enkelt innlegg
Gammel 10-05-19, 12:26   #24
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjenninger av politiet - 13 og 14 år

Og så tenker jeg at ansvaret for at dette har fått foregå sånn på FrPs premisser kan fordeles jevnt utover. For det er ikke lett å si setningen "det er mange utfordringer knyttet til innvandring...." /"utfordringer i Groruddalen..." eller hva som helst, uten at det blir reagert ganske hissig tilbake med "DET ER DET VEL IKKE!" eller noe som høres ut som det. Det er en debatt som blir polarisert kjempefort. Merker det selv, at jeg hopper i den ene grøfta om jeg diskuterer med noen jeg syns er naivt positive og i den andre om jeg diskuterer med noen jeg syns bruker FrP-retorikk.


Jeg syns et godt eksempel er denne berømte Grorudrapporten, som ble lagt frem som en ren gladsak ("folk trives KJEMPEGODT i Groruddalen! INGEN PROBLEMER HER!!!"), selv om tallene, om man går helt ned i tallmaterialet, OGSÅ viser veldig alarmerende trekk som blir underkommunisert - som at den mest voldsutsatte gruppen i hele Norge er hvite gutter på ikke-hvite skoler i Groruddalen. Så ender folk som føler på DE utfordringene på kroppen, på sine egne barn, med å rope om getto og masseflukt og det er jo heller ikke sant. Og i hvert fall ikke konstruktivt.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat