Vis enkelt innlegg
Gammel 14-10-17, 13:25   #13
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?

Opprinnelig lagt inn av Ruslebiffen, her.

Jeg er er enig i det at vi må si fra med en gang. Utfordringen er gjerne at man ikke klarer det, ordene setter seg fast i halsen og man blir usikker på om dette egentlig var seksuell trakassering. Det er iallefall min opplevelse. Man føler seg så liten og så ekkel, og lurer samtidig på hva i huleste var det som skjedde nå? Så nettopp derfor er det så viktig at vi snakker høyt om det, slik at vi kan lære hverandre at det å si fra med en gang er ekstremt viktig.

Jepp. Og desto viktigere at vi ikke driver og bagatelliserer andres opplevelser med "høhøhø, sånn er det i det ÅRNTLIE arbeidslivet vettu, tåler'u ikke såpass har'u ikke noe her blant oss som "play hard", jenta mi!" (Nesten direkte parafrasering av hva en kvinne i min omgangskrets fortalte en annen kvinne som sukket over all denne klemmingen hele tiden...)

Dette er et tema som engasjerer meg, da, og jeg tenker at det er viktig at vi snakker om dette også uten å være ute på barrikadene hele tiden. At vi kan ha en helt normal samtale uten beskyldninger eller "du skjønner ikke hvordan det er for OSS KVINNER" eller den mannlige ekvivalenten. Flere oppegående, hyggelige menn jeg kjenner har fått seg noen aha-opplevelser på at det de har trodd har vært innafor oppførsel ("men jeg mente det bare hyggelig!") har gitt en uheldig symboleffekt, og gud, så mye lettere det er å få inn poenget når man snakker normalt sammen, enn når man brøler.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat