Vis enkelt innlegg
Gammel 28-11-11, 14:20   #60
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Cupcakes, feminismens død?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Det er ikke verre eller bedre å slutte å jobbe for å bake cupcakes enn å bygge trebåter, det er sak samma det. Det som er irriterende er at den smøgg-tonen som er i disse bloggene påstår på et vis at de gjør det for noen andre, at familien har godt av det. At det er en moralsk riktig avgjørelse å ta.

Og det er det jo ikke, disse latsabbene har jo bare tatt seg ferie. Og jeg synes de kan hoppe ned fra høyhesten sin når det gjelder det. Voksne damer som slutter å jobbe fordi de skal dandere tyll og cupcakes kan faktisk ikke påberope seg høyere moral enn oss andre som forsørger barna våre selv.

Og med det i mente at jeg har absolutt ingen ting i mot cupcakebaking, jeg kan godt anbefale disse superyummi kakene jeg laget her om dagen: white chocolate limoncello cupcakes

Og til de som mener at "det er fint at man kan være feminin og få lov til å bake cupcakes, endelig! ": Feminisme går ut på at man gjør det man vil selv, ikke "hva man får lov til".

Åh! nyaktig hva jeg mener, men tretusen ganger mer velformulert enn jeg klarer sjæl.

Jeg har heller ikke noe imot cupcakebaking eller møbelmaling. Men jeg synes også det er utrolig uredelig å hevde at man pønter og blogger for noen andres skyld enn sin egen. Også er jeg sur og slem nok til å hevde at jeg ikke er sikker på om det er bedre for barn å bli eksponert og vist frem med klær som matcher både innredning og bakverk i mammas cupcake- og drømmehjemblogg enn å være i barnehagen. :kaster brannfakkel:

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat