Vis enkelt innlegg
Gammel 14-03-10, 01:43   #15
Lone
Nybegynner
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 6
Lone har et hav av muligheter foran seg
Tommel opp

Sv: Født med surrogatmor fra India - etisk dilemma? (vg)

Så flott at de valgte en surrogatmor fra India! For det første kan dette gi kvinnen og hennes familie et verdig økonomisk liv videre. For det andre så opplever den indiske kvinnen verdighet ved at hvite velger henne til å bære frem sitt barn. For det tredje var hun kun et "eggskall" for barnet frem til det var i stand til å leve utenfor "eggskallet", hun var ikke barnets kjødelige opphav. Både egg og sædcelle var smeltet sammen og var et resultat av de biologiske foreldrene. Jeg kan ikke i det heletatt tenke meg at en indisk kvinne ville hatt et hvitt barn. Både hun og mannen hennes er indere, og hva ville det å føde et hvitt barn for deretter å fostre det opp bety for en mørkhudet kvinne, for familien og for samfunnet forøvrig? Det blir jo det samme som at en hvit kvinne med hvit ektemann, føder en mørkhudet baby! Nei, la oss bruke sunn fornuft og la denne kvinnen nyte pengene for jobben hun har gjort. Jeg skammer meg virkelig på vegne av de som sammenligner dette med prostitusjon, for hva har dette med kjøp og salg av kropp å gjøre!? Forsøk å sett deg selv inn i situasjonen i de to tilfellene, så fremt du er kvinne. En mann kan aldri forstå verken hva det vil si å bære frem et barn man selv ikke er kjødelig foreldre til, eller hvordan det kan føles for en kvinne å ha sex med en person man verken tenner på eller syns om.

Lone er ikke aktiv   Svar med sitat