Vis enkelt innlegg
Gammel 12-09-14, 17:36   #13
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rødpenntyranniet

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

At man har praktiske og menneskelige ferdigheter er ikke uforenlig med å kunne formulere seg skriftlig på en faglig og seriøs måte. Det gjelder for veldig mange yrker at man faktisk trenger begge deler.

Det gjøres forsøk på å heve statusen til barnehagelæreryrket, og på å synliggjøre at dette yrket faktisk ikke bare er praktisk omsorg som "hvem som helst" kan klare like bra. I utdannelsen legges det vekt på nettopp det å kunne formulere seg skriftlig, og at det som leveres ut til foreldrene skal være faglig forankret og ikke bare "vi har hatt det kjempe gøy med og bake boller".

Jeg synes det er litt for mange yrker man konstruerer et mastergradbehov for å kunne gjennomføre fordi samfunnet vårt av en eller annen grunn ser ut til å sette likhetstegn mellom lengde på utdanning og status. Jeg skjønner hvorfor det gjøres, men jeg er vel ikke helt enig i at det er så lurt. Alle som må formulere seg skriftlig må holde et brukbart minimumsnivå, men jeg synes det skal mye til før nivået på det man leverer fra seg skriftlig får meg til å tenke noe som helst om evnen til å utføre jobben sin. Det er to unntak - lærere og journalister/skribenter. Jeg synes i grunnen det er fint at folk ikke skremmes fra å uttrykke seg skriftlig selv om det ikke er perfekt.

Men det hadde vært fint med færre skrivefeil rundtomkring, men for å oppnå det tror jeg vi må starte med å ha litt klarere regler og færre former å velge mellom.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat