Vis enkelt innlegg
Gammel 11-06-12, 23:29   #16
Njulaif
Endelig mamma
 
Njulaif sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.828
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: Smarte huskeregler man faktisk har bruk for?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Men får dere bruk for dette? Alt det dere nevner er ting som er helt selvsagt for meg (ja, inkludert klokkestillingen). Men månens ny og ne sliter jeg mer med, som sagt.


Hmmm... Det er nok ikke sikkert jeg får bruk for alle disse kjenner jeg, men hvilken vei jeg skal stille klokka er noe jeg aldri har klart å huske. Men den huskeregelen om å stille mot sommeren uansett var en bra huskeregel. Kanskje jeg endelig klarer å huske det nå?

Men når du nå først spør: Når trenger man egentlig å vite hvorvidt månen står i ny eller ne? Jeg er et skikkelig bysbarn, så er det noe her jeg ikke vet og ikke minst burde vite? :klar for å lære:

Dette var også ganske underholdende synes jeg.


Redigert for å kunne konstatere at jeg nok en gang er en treiging med å skrive sånne svar som dette, og flere folk har spurt om det samme. Jau...

__________________
Njulaif er ikke aktiv   Svar med sitat