Vis enkelt innlegg
Gammel 08-02-15, 21:09   #76
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.825
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Å parkere på HC-parkeringen!

Nå føler jeg vi kanskje kuppet tråden her, men bare for å svare kort på dette:

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg sier jo ikke at folk føler feil, altså, men jeg er litt opptatt av å realitetsorientere farer for kvinner spesielt, jeg vil ikke tenke at jeg går gjennom livet som et potensielt offer i helt normale situasjoner. Å ha egne kvinneplasser, eller kvinnetaxier, for den del, synes jeg er helt feil angrepsmetode. Det er bedriftseier som må sørge for at parkeringshus og taxier og busser og togstasjoner og utesteder er trygge - for alle. Synes jeg. Og jeg tror at sånne løsninger bare bygger opp under forestillingen om at kvinner er i fare.

For å snu det, blir det ikke ellers en fare for at det er kvinnens egen feil hvis de velger å bruke en vanlig parkeringsplass eller taxi, og noe faktisk skjer?

Nei, dette synes jeg ikke er en slik situasjon hvor man kan snu om og få motsatt betydning. Selvsagt, virkelig selvsagt, er det ikke kvinnens egen feil om hun benytter ordinære tilbud og blir utsatt for overgrep (heller ikke om hun så skulle ha gått lettkledd og alene nederst og innerst i et mørkt parkeringshus snydens full (dumdristig, ja, men fortsatt ikke ansvarlig for eventuelle overgrep).

Og det du beskriver er selvsagt det beste ideelt sett, men jeg ser ikke for meg at dette er mulig å få til i utstrakt grad i praksis, og det ser i alle fall ikke ut for at dette blir prioritert i enkelte parkeringshus så da syns jeg alternativet er bedre enn ingenting.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat