Vis enkelt innlegg
Gammel 08-02-15, 11:32   #63
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å parkere på HC-parkeringen!

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Ikke reelt, bare synsing, ikke annet enn at det er unge gutter, gjerne flere sammen, ca 20 år og en bestemt type bil. Litt merkelig at HC beviset oppbevares under førersetet og at de ser seg rundt før de legger det i vinduet. Men jeg vet selvsagt at jeg hadde antatt feil om det var deg eller Fluke som begge sikkert beveger dere som meg.

Har selv kjørt nyere BMW 525 st.v i fem år og er ikke misunnelig på dyr bil.

Jeg oppbevarer ikke HC-beviset i vinduet, både fordi det tar plass og er irriterende å ha i synsranden, og fordi om jeg ikke parkerer på HC-plass har jeg jo ikke behov for det. Det er ingen som sier at man må ha HC-beviset i ruta når man kjører altså, ærlig talt.

En helt annen ting er at det er mye større sjans for å få innbrudd i bilen med synlig HC-bevis. De er veldig mye verdt nedover i Europa fordi de er gyldige i hele Europa, og i flere storbyer nedover i Europa er folk villig til å betale store penger for slike gratis-parkerings-bevis. Dette har det blant annet stått om i Handikapforbundets medlemsblad, med anbefaling om å ta lappen vekk fra ruta når det ikke er i "aktivt" bruk.

Jeg har ikke opplevd stygge blikk, eller dvs jeg har ikke lagt merke til stygge blikk. Men jeg har blitt tilsnakket og tilropt når jeg har parkert på HC-plass, med lapp i ruta, og med lillegutt - HC-lapp-innehaveren - i baksetet. Jeg har også hatt folk som kommer og glaner inn i bilen mens jeg står der med poser og driver og pakker inni bak. Så sier de liksom hm, nikker surt, og rusler videre. Makan.

Jeg har tilogmed hatt folk som har løpt etter meg og lillegutt inn i et handlesenter for å kjefte oss opp, og da er du sprek for lillegutt er kjapp!! Åpenbart ikke sett godt nok etter da...


Sist redigert av m^2 : 08-02-15 kl 11:37.
m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat