Tråd: Lærerstreik!
Vis enkelt innlegg
Gammel 25-06-14, 14:30   #15
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.010
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lærerstreik!

Opprinnelig lagt inn av ming, her.

Det er også urimelig å kreve at alle lærere skal sitte på overfylte arbeidsrom og gjøre for- og etterarbeid.



Jeg kan godt planlegge timer (forarbeid) på jobb, men jeg klarer ikke å rette (etterarbeid) der. Og det enda vi har kjempegode arbeidsrom; nyoppussede, lyse, med nok plass. Men vi sitter flere sammen, og det er forstyrrende.

På rommet mitt sitter det seks til sammen. Det er alltid noen som må ta eller får en telefonen, som småprater litt sammen, som diskuterer et opplegg (vi har ingen andre tilgjengelige rom der vi kan samarbeide faglig), og det er alltid elever som banker på og spør etter noen. For meg, som blir veldig lett forstyrret, er det helt umulig å fokusere nok til å gi gode tilbakemeldinger på norskstiler. Jeg forstyrres av de visuelle (bevegelser), men også av lydene, og jeg klarer ikke å rette med musikk i bakgrunnen heller, så hodetelefoner/øreplugger er ikke et alternativ.

Retting gjør jeg altså stort sett hjemme innenfor rammene av dagens avtaleverk, og det vil bli krise for meg hvis jeg blir nødt til å være på jobb 37,5 timer hver uke. Retting er såpass stor del av jobben min at jeg ikke vil få utnyttet disse timene fullt ut, og de resterende 6 timene som jeg råder over selv hver uke for å fylle årsverket vil ikke være nok til å bli ferdig.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv