Vis enkelt innlegg
Gammel 24-05-19, 22:48   #122
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Okei, hva mangler dette kakebordet?

Opprinnelig lagt inn av Marla Singer, her.

Han MÅ jo ikke, men det er jo veldig godt når man kan, da! Det er ikke provoserende at du skriver det, men litt morsomt? At det å spise masse kaker i konfirmasjon er et problem for miljø/folkehelsa?

Jo, det synes jeg absolutt det KAN (ikke trenger å) være. Det er noe med forventinger til slike settinger, og ikke bare konfirmasjon, men mange typer sosiale settinger. Mange er opptatt av «nøding» (er det et dialektord?). Det er mye fokus på mengde hos enkelte, kanskje spesielt generasjonen over oss. Ofte mengde over kvalitet. Mange (ikke alle!) har problemer med å begrense seg og opplever uforholdsmessig ofte situasjoner hvor det er forventet at man spiser mye. I et miljøperspektiv tenkte jeg mer på fråtsing. Altså, hvis alt blir spist er det jo ikke et miljøproblem, kanskje, men jeg så for meg en del halvspist og kasting. Og i mine øyne er det kanskje litt overproduksjon av mat. Nå snakker jeg veldig generelt, og ikke bare om konfirmasjoner.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat