Vis enkelt innlegg
Gammel 13-10-19, 22:15   #28
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.489
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Synes du homofile skal få PrEP på resept?

Hmmm, ser jeg burde hatt en poll, hadde vært lettere å se fordelingen der.

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

I et Norge der alle grupper får nok og penger ikke er avgjørende for hvilke medisiner folk får så er svaret ubetinget ja.
I et Norge der støtten til briller kuttes for å spare penger er jeg mer lunken.

Ja, burde nok ha presisert at jeg i utgangspunktet tenkte på dages diskusjon.

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Altså. Argumentet om å beskytte seg står seg 100% ifht HPV vaksinen også. Jeg er litt overrasket over at det brukes som argument på FP.
Hiv er en svært alvorlig tilstand og det er vel ikke mer eller mindre riktig at homofile skal «beskytte seg» enn heterofile ungdommer. Som altså får HPV vaksinen. Som man også kan beskytte seg mot med kondom.

Ja, det er jo akkurat dette ... Generelt sett er det vel slik (NB! Åpen for kritikk her) at det økonomisk sett lønner seg med tidlig invertering, (Det gjelder all inngripen - også reklame for kondomer) fremfor behandling. Gjelder også psykisk psykdom.

Men samtidig så opplever jeg at det er "urettferdig" nå som det strammes inn på alt mulig, at man skal prioritere ting som folk kunne ha "fiksa sjæl"

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Nokon: Det er jo akkurat det jeg sier? Et legemiddel må være helseøkonomisk gunstig ved å f.eks. hindre hospitaliseringer for i det hele tatt å komme fra Legemiddelverket til Hdir. Hvis budsjettpåvirkningen er over et visst beløp, er det en politisk prioritering.

Ja, jeg er enig. Eller du fastslåt jo bare fakta. Slik er det. Men jeg tenker også at det er viktig at det ligger politiske beslutninger på toppen - hva skal vi ellers med politikere. Nå er jeg jo stert påvirket av at dette ikke er "min regjering", men poenget med et demokrati er jo at folket skal bestemme, ikke byrokratene.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat