Vis enkelt innlegg
Gammel 30-11-16, 12:24   #27
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjenner alle regla "Den første lille grisen"?

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Jeg har den nok fra Den store gåsemorboka, der Alf Prøysen har gjendiktet rim og regler fra mange land. Den leste jeg i filler som barn, så veldig mye av dette sitter fortsatt. Morsomt å se at noen aldri har hørt om den - det er jo egentlig tilfeldig at jeg kan den så godt, men likevel er det fort gjort å tenke at det er opplagt for alle.

Den første lille grisen fikk lov å gå på isen,
den andre lille grisen fikk lese i avisen,
den tredje lille grisen fikk slått av litt på prisen,
den fjerde lille grisen fikk jakka til polisen,
den femte lille grisen fikk bare slutte visen,
og visen slutter her!
Og derfor kan han aldri bli no’ større enn han er.

Det er nok der jeg også har den fra, og husker regla godt nå, når jeg ser den, men hadde nok ikke kommet på alt av meg selv.

Regla "en to, snør min sko" derimot, sitter klistret. Den tror jeg kommer fra samme bok.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat