Vis enkelt innlegg
Gammel 12-06-11, 00:18   #22
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.794
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vedlikehold av en messingblåser

Du må for all del ikke røre ventilene. Ventilrens på horn er en jobb for proffer.Det er mulig du kan legge bøylene i bløt og slikt, men jeg er ikke helt kvalifisert til å si det 100 % sikkert. Du bør spørre horninstruktøren om det.
Men igjen- IKKE RØR VENTILENE.

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Benytter anledningen til å spørre jeg også. Kan jeg bare demontere Valthornet og hive hele instrumentet i badekaret? For jeg kan jo ikke demontere ventilene? Jeg har "noen" timer med pusseklut og lirkearbeid bak meg altså. Og dette hadde vært veldig kjekt mht neste helg - jeg har sett for meg noen timers arbeid for frøkna og meg til NM, da skal jo instrumentet skinne. (Hun har ulakkert messingfarget, jeg tror ihvertfall det er ulakkert, for det blir veldig skjoldete i regnvær og fingermerker synes med engang)

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat