Vis enkelt innlegg
Gammel 22-06-09, 23:23   #40
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sarkozy om forbud mot burka/niqab i Frankrike

Jeg hadde gjerne sett at færre kvinner måtte ikle seg slike plagg. Men jeg tror ikke at et forbud vil bidra i den retning, tvert imot frykter jeg at disse kvinnene da ikke vil få adgang til å bevege seg utendørs. Vi snakker jo ikke om islam her, vi snakker om en ekstrem kvinneundertrykkende kultur hvor kvinnene ikke får vise ansiktet sitt utenfor hjemmet. Og jeg vil neppe tro at et forbud vil gjøre at disse kvinnene blir mindre undertrykt.

Å forby klesplagg for voksne på fritiden blir helt feil i mine øyne. Man må jobbe mot årsaken til at kvinner må dekke seg til på denne måten, ikke forby selve drakten. Unntaket må i såfall være bruk for barn i skole/barnehage på grunn av at det hemmer barnas utfoldelse og læring.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat