Vis enkelt innlegg
Gammel 09-01-21, 18:34   #52
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.840
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Amerikansk politikk

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Hovedsakelig abort, tror jeg. Den er enormt viktig for mange.

Tove Bjørgo hadde en fin serie med reportasjer fra USA på NRK før valget.
Hun var bla på besøk i Virginia, i miljøet rundt Liberty University og det evangeliske miljøet der. Hun intervjuet en ung kunne som var veldig opptatt av å fortelle at hun tilga Trump alle syndene hans, for hun kunne ikke være noe dårligere enn Gud, og siden gud tilga alles synder, så gjorde hun det også Inklusive Trump sine.
Men så vidt jeg vet har da aldri Trump vært noen angrende synder, og anger og ønske om ny start, er vel ganske essensiell for tilgivelsen - særlig i evangelis- kristne, amerikanske menigheter?

For meg er det vanskelig å se at de ser ham som en slags frelser, han er ikke akkurat den første jeg tenker på når jeg tenker på begreper som nestekjærlighet, tilgivelse og barmhjertighet. Så jeg FATTER ikke at de synes han er en ledestjerne. Det er skikkelig skremmende at folk som selv mener at lever livene sine basert på kristne verdier, slik disse folka gjør, mener at han er lederen de trenger. Og helt uforståelig.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat