Vis enkelt innlegg
Gammel 08-04-21, 17:39   #60
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.652
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dine beste lav-FODMAP-oppskrifter eller tips om ferdigprodukter?

Denne tråden hadde jeg glemt at jeg startet. Noen år etter at jeg startet tråden, gikk jeg en stund hos en ernæringsfysiolog, blant annet på grunn av denne problematikken. Hun mente det var problematisk at så mange fulgte generelle lav-FODMAP-dietter fordi det er så individuelt hva man tåler. Jeg tenker vel at det uansett gir folk en viss pekepinn over hvilke matvarer som kan virke triggende.

Mye har skjedd med mitt kosthold etter dette. Jeg følger ikke slavisk noen diett, men generelt er det lite brød (og andre kornprodukter) og kumelk i kostholdet mitt. Jeg spiser store mengder grønnsaker, men varmebehandler de fleste før jeg spiser dem.

Har alltid merket stor forskjell på hverdag og fritid, så stress er kanskje den verste faktoren for å utløse plager. Det siste året med mer hjemmekontor og større muligheter til å følge egne rutiner har vært gunstig.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat