Tråd: Høner
Vis enkelt innlegg
Gammel 02-02-16, 14:23   #249
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.422
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høner

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Pelen, har du isolert slik at de er der hele vinteren også? Ikke slakting om høsten og så på'an igjen om sommeren?

Jeg har dem der året rundt. De klarer seg fint med uisolert, men i den bydelen jeg bor så må man ha isolert for lyden. Isolasjonen tar faktisk mye lyd. Det er visse regler som gjelder i min bydel og det kan jo være det samme i din, men det må man sjekke opp.

Støy

• Hønsehuset skal være isolert. Vinduer og andre åpninger må ikke slippe inn lys om natten. Dette for å hindre at hanene skal begynne å gale når solen står opp (eller når lys og skyggeforholdene forandrer seg).

• Det skal ikke være flere enn en hane pr. flokk. Dette for å hindre rivalisering (med hanegal) og kamp hanene i mellom.

• Dyrene skal lukkes inn for kvelden senest kl. 22.00 og ikke slippes ut før kl. 07.00 på hverdager og kl. 09.00 på helligdager.



Lukt og skadedyr

• Fjærkreholdet skal ikke påføre nærmiljøet sjenerende lukt.

• Ekskrementene må behandles på en hygienisk forsvarlig måte slik at man unngår lukt og skadedyr. Dersom man skal benytte hønseavfallet som gjødsel, må dette nedmoldes, dvs. blandes med jord. Eier må påse at avfallet fra fjærkreholdet ikke blir til sjenanse for nærmiljøet.

• Fôring bør fortrinnsvis skje inne. Fôrer man ute, må matrester fjernes før kvelden. Fôret skal oppbevares innendørs i egnede, tette beholdere som ikke tiltrekker skadedyr.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat