Vis enkelt innlegg
Gammel 15-05-11, 21:16   #16
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: (Hage) Hva plante i lang skråning mot naboen?

Rosene er kjempefine og villige. Løp og kjøp.
De passer best som bunndekker altså, de blir ikke særlig høye. Mine er rundt 1/2 metern høy, ikke ennå da for de er helt nedklipt nå men de står i solen hele dagen og vokser fort pg brer seg flott utover når de får vokst seg til.
Nå diller jeg litt vel mye med mine og har egen rosejord som jeg fyller på med hver vår når de beskjæres og jeg får masse skryt for bladverket er grønt, blankt og fint.
Jeg har to og skal kjøpe en til i år. Skal se om jeg fiinner bilde fra i fjor...

Jeg klipper mine helt ned hver vår for jeg har de i et smalt bed og de vokser fort og har roser utover hele sommeren og til frosten kommer. Når rosen er vissen så er det bare å klippe av klasen så kommer det nye... det flommer med roser hele tiden. Lekker sak.
Klart det kommer sånne grønne gufsedyr på innimellom - som på alle roser - men de blir lett borte med etpar-tre runder med litt grønnåpevann.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat