Vis enkelt innlegg
Gammel 22-01-21, 12:32   #54
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strikking for super-dummies

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Hvis du ser på det "magebeltet" som er rundt nøstet, så står det ca hvor mange meter garn det er i nøstet og hvilken strikkefasthet det har (på det jeg har foran meg nå står det feks ca 175 m Strikkefasthet 24-26 m = 10 cm. Strikkepinner 2,5-3,5). Dersom du vil bytte ut garn er det enklest om du finner et annet garn som har omtrent de samme opplysningene som det som er anbefalt. Og, selvsagt, spesielt viktig at du faktisk lager en strikkeprøve og sjekker strikkefastheten.

Ellers har jeg veldig god erfaring med å ta med oppskriften til en strikkebutikk og be om hjelp til å finne erstatningsgarn.

Hilsen en til som alltid vil ha ull.

Jeg har litt varierende erfaring med å få tips om erstatningsgarn på garnbutikk. Når jeg erstatter garn er antall meter pr nøste det jeg ser aller mest på, så hvis jeg erstatter så må dette tilpasses med endring av størrelse hvis det er stort avvik.

Jeg vil også alltid ha ull. Men f.eks. hvis jeg strikker sokker, så bør det også være noe polyamid slik at det ikke blir hull med en gang.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat