Vis enkelt innlegg
Gammel 04-02-15, 08:41   #19
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: [Veskedebatt]Hvordan stiller du deg til skoleuniform?

Foreldre må lære seg å si nei. Hvis vi skal bruke penger på noe burde det være betalt lunsj på skolen, men jeg er egentlig i mot det også. Jeg vet ikke åssen det er her jeg bor, men med tre jenter kan jeg garantere for at ingen av dem kommer til å ha dyre vesker. Jeg skjønner ikke greia med å spare selv heller, med mindre de får seg en betalt jobb da. Jeg regner med at jeg kommer til å ha god kontroll på hva mine unger skal få bruke sparepengene til i mange år framover enda.

Også lurer jeg på om tenåringer som "sparer" til dyre vesker må forsake noe annet, eller får de da det dyre alpinutstyret, ipaden, iphonen, eller datamaskinen de ønsker seg hos foreldrene? Hvor mye klarer egentlig en 14-15-åring å spare i løpet av et år? De antrekkene de fortalte om i går på tv kom jo i 11 000 kroners-klassen. Det er jo helt vanvittig. Selvfølgelig er foreldrene med på kjøpekarusellen enten ungene "sparer" sjøl eller får det hjemme. Det er ingen foskjell syns jeg.

Det blir som når venninnen til åtteårigen kjøpte seg datamaskin i fjor for "oppsparte" midler. Vår frøken vil selvfølgelig også ha egen datamaskin og lå søndeknust i senga her hjemme når jeg forklarte henne livets harde brutalitet. "Du kan godt spare, men med 50,- hver lørdag (som dekker lørdagsgodt og blader) kommer det til å ta flere år før du har råd til en datamaskin. ""Venninnen din har spart av penger hun har fått hos foreldrene sine, men vi har dessverre ikke råd til å gi deg penger til en datamaskin akkurat nå."

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat